FlyCamOne 2
29.3.2009 | EasyStar na ledě | ||
11.10.2008 | Video z jetu Albatros L 39 pilot ing.Petr Gubi | ||
12.8.2008 | Video z IONa | ||
17.5.2008 | Na Jarním Ústeckém Hopíku jsme připevnili kameru na parašutistu. | ||
4.5.2008 | Foto z velkého letadla | ||
6.4.2008 | Nový firmware 3,03 | ||
17.3.2008 | Samovolné vypínání je způsobeno teplotou | ||
9.2.2008 | Externí spoušť | ||
31.1.2008 | Několik foto | ||
|
|||
Tak sem se konečně dočkal. Od prvního prohlédnutí
reklamního letáčku na mini kameru FlyCamOne2 bylo rozhodnuto. Původně
jsem si chtěl koupit už první FlycamOne , ale trpělivost a nekonečná
hledání referencí na ni, se mi vyplatila. Zjistil jsem , že se chystá
její novější verze , která by měla mít odstraněné " nedostatky "
své předchůdkyně. Minimálně umí fotky i video ve větším rozlišení
( video 640x480 px a fotky dokonce 1280x1024 px ). Netrvalo dlouho a FCO2 se začala objevovat na internetových obchodech ( v první chvíli pouze v zahraničí ). A to jen jako předobjednávka. Zhruba v polovině prosince se objevila i na českém trhu, tak jsem si ji objednal. Když jsem si na poště vyzvedl balíček , byl jsem trochu zděšen jeho velikostí. Podle všech info měla být kamera malá. A teď tohle. |
|||
Velikost balení mě překvapila |
ještě pohled z boku |
||
v zadní části je příslušenství |
a konečně celý obsah - kamera + příslušenství |
||
Mé drobné obavy se rozplynuly doma , po rozbalení balíku. Uvnitř krabice se ukrývala samotná kamera spolu s příslušenstvím.Konkrétně jde o držák ( dle přiloženého českého návodu umožňuje samostatné napájení a ovládání spouště ) , dva suché zipy na připevnění , tzv. rameno k servu a konečně USB kabel k připojení k PC. | |||
Slot na SD kartu ( doporučena 512 MB - 2 GB ) a USB konektor |
Ovládací tlačítka - On/Off , spoušť a volba režimu |
||
Zvolený režim je zobrazen na 2 místném displeji |
Výklopná čočka kamery ( možnost záznamu z pohledu pilota nebo řidiče ) |
||
Pomocí kabelu je možné: 1.nabíjet vestavěnou 200mAh Lipo baterii, 2.
přenášet data z paměťové karty a 3. propojit kameru s PC a použít ji jako web
kameru. Data se ukládají na SD paměťovou kartu - doporučená kapacita 512 kB- 2
GB ( není součástí dodávky ).
FCO2 umožňuje pracovat v osmi režimech. Zvolený režim je zobrazen na 2-místném LCD displeji. Jsou to nahrávání videa ,nekonečné video , fotografie, sekvenční fotografie ( každé 3 vteřiny 1 snímek ), sledování videem ( záznam se spustí , pokud se v zorném poli kamery , tj. cca 5m, pohybuje zdroj tepla ), režim načítání dat a nabíjení a nakonec režim web kamery. Konečně jsem si našel chvíli času a šel kameru otestovat v letadle. První video a fotky mě příjemně překvapily. Pominu-li světelné podmínky a ne zrovna ideální terén , jsem spokojen. |
|||
Přidávám ještě ukázkové video a moje první letové video ( bez úprav - cca 60 MB ) |
|||
|
|||
|
|||
Externí spoušť 9.2.2008 |
|||
Dnes jsem si chtěl vyzkoušet , jak vlastně funguje tzv. externí spoušť na kameře. K jednoduchému použití spoušti je dobré mít kameru upevněnu v dodávané tzv. základní desce. desce. |
|||
Základní deska je součástí dodávky a umožňuje kameru 1.připevnit na model 2. použít externí napájení a externí spoušť. Je vybavena čtyř pinovým konektorem ( jednotlivé vývody jsou očíslovány ). Popis funkce jednotlivých pinů je popsán v tištěném návodu k použití , přiloženém spolu s originálem u kamery. | |||
V návodu se uvádí , že pin č.1 a 2 slouží jako externí
spoušť a zbylé piny č.3 a 4 jsou pro externí napájení. Až sem je vše v
pořádku. Po několika pokusech o spuštění záznamu pomocí trvalého
propojení vývodů č. 1 a 2 jsem zjistil , že kamera nereaguje. Začal jsem
tedy hledat příčinu. První nepříjemné zjištění na mě čekalo na www stránkách výrobce. Popis funkce jednotlivých vývodů je jiný. Konkrétně se jedná o vývody č.3 a 4. V tištěné podobě je na vývodu č. 3 +5V , na www stránkách je kladný pól již označen na vývodu č. 4. Dalším rozporem v jednotlivých návodech je způsob spínaní ext.spouště. V tištěném návodu je uvedeno , že externí spoušť se aktivuje spojením vývodů č. 1 a 2 , tedy vývodů spouště. Na www stránkách je ale uvedeno , že aktivaci provedeme propojením vývodů č. 1 a 3 , tedy vývodem spouště a záporného pólu napájení. Posledním problémem , před který jsem byl postaven byla informace na webu výrobce , že je nutné ( tedy pokud chceme používat ext. spoušť ) provést aktualizaci firmware. ( na verzi 2.5 ) |
|||
|
|||
Správné zapojení základní desky |
|||
Celá aktualizace je otázkou cca 20 minut a není to nic složitého. Je
jen potřeba zjistit , jestli máme kameru ve verzi A nebo B. To se pozná
podle nápisu na objektivu ( porovnání s obrázkem na webových stránkách
). Následuje stažení příslušného firmware. Samotný průběh aktualizace je
podrobně popsán ( a rozkreslen ) v jednom ze stažených souborů. Následně
po aktualizaci je možné používat externí spoušť. Spouštění je
realizováno spojením vývodů š´č. 1 a 3 ( podle návodu na webu ).
Po aktualizaci se v menu kamery objeví dvě nové položky. Je to možnost
natáčet vidoe v rozlišení 320*240 a fotit v rozlišení 640*480 pix. V této dodatečné možnosti nevidím nijak významný přínos , snad jen menší spotřebu paměti. Jako důležité ale považuji nebezpečí zničení kamery nesprávným zapojením externího napájení a to jen díky dodržování návodu k použití. Omluvou pro českého dovozce je snad jen fakt , že v tištěném originálním vícejazyčném návodu jsou tyto údaje uvedeny také špatně. Doufám jen , že se tato informace dostane ostatním uživatelům dříve , než si svou Fly Cam One 2 zničí. |
|||
Podle informací z webu výrobce se připravuje nová verze Firmware FCO² a to verze 3.0 | |||
|
|||
Vzhledem k tomu , že se mi ozývá poměrně dost majitelů FCO2 , kteří ke své kameře nedostali český návod k použití , naskenoval sem ho a tady je 1.str a 2.str.( platný pro firmware 2.0 ) Zároveň přidávám již opravený vícejazyčný návod k použití.( pro firmware 2.5 ) | |||
|
|||
Tak se počasí alespoň na několik dní umoudřilo. Nedalo mi to a šel sem si trošku zalétat. Díky vyšší venkovní teplotě se ukázalo, že samovolné vypínání FCO2 bylo opravdu způsobeno chladnem. Při současných teplotách cca 6-10°C sem FCO2 vypínal až po přistání. A získal tak velké množství velmi zajímavých fotek. Za zmínku určitě stojí zjištění, že fotit kolmo dolů je fajn, ale něco tomu chybí. ( viz. první 4 foto ). Stačí ale objektiv naklopit trochu dopředu a fotky jsou mnohem realističtější ( poslední 4 foto ). Jen pro informaci - fotky jsou tak, jak byly staženy z FCO2 do PC ( bez dalších úprav - např. srovnání horizontu, teploty barev a pod. ). | |||
|
|||
Na stránkách výrobce se objevil nový
firmware, v pořadí číslo 3.03. Tentokrát není rozlišen typ FCO2 ( u
verze 2.5 ještě rozlišení bylo ). Po nahrání nového firmware
v menu přibude možnost fotit a natáčet video za horší viditelnosti ( UD
a SD možnost hlasového záznamu ( AR ) a konečně zobrazení stavu
baterie. Stav baterie je indikován čísly 99,66,33 a CH pro nutnost FCO2
nabít. Návod pro verzi 3.03 je zde. |
|||
|
|||
Na soutěži RCEN Ústecká elektra sem pořídil několik fotek. Je to zajímavý rozdíl - příroda už není tak smutně šedá. Velmi zajímavá je i fotka, kdy je při nízkém průletu vidět nejenom stín letadla, ale i jeho pilot. | |||
|
|||
V sobotu 17.5.2008 se v ModelParku konala soutěž Jarní Ústecký Hopík. Nedalo nám to a na jednoho paragána jsme připevnili FCO2 a udělali autentické video seskoku. Velmi zajímavé. Samozřejmě si ho nemohu nechat pro sebe a proto tady je. | |||
|
|||
|
|||
V neděli sem si byl zalétat s IONem a tak sem na něj zkusil připevnit FCO2. Umístil sem ji pod křídlo a natočil několik videí. Jedno přidávám sem. | |||
|
|||
9.9.2008 |
|||
Video Easy Star |
|||
|
|||
Video z MIGu 29 |
|||
|
|||
Video z Albatrosu L 39 - pilot. ing.Petr Gubi |
|||
|
|||
|