SCARY -E


 Větroňů není nikdy dost !!! A hlavně těch dobrých. To si uvědomil i Jirka Bačinský a tak se pustil do nového projektu s názvem Scary.

 Jedná se o celokompozitový model, primárně určený jako F3F model. "Křídlo je z uhlíkových vláken pro dosažení maximální pevnosti a minimální váhy. Trup je taktéž vyroben za použití uhlíkových vláken a v přední části je použita místo uhlíku kevlarová tkanina pro možnost zabudování 2,4 GHz. Spojka je z uhlíkových vláken ve tvaru jeklu 15x30 mm s komorami pro vložení olověné zátěže 900g a pro ještě větší naložení je v křídle další komora za spojkou pro 800g olova."

 Nicméně se Jirka díky velké poptávce zákazníků a kamarádů rozhodl vyrobit i trup pro elektro verzi Scaryho.

  Jirka připravil i rychlý sestřih ze stavby Scaryho. Od návrhu až po finální výrobek. Velmi zajímavé.

  Při návrhu rozměrů nového, elektro trupu byla na prvním místě maximální variabilita. Lze osadit téměř všechny běžně používané motory a díky promyšlené koncepci lze do trupu umístit neskutečné množství pohonných aku. Daní za tento "luxus" je průřez trupu. Ale myslím si, že to není ani trošku na závadu.

 Co se týká provedení- jak je u Jirkovo modelů dobrým zvykem - výborné.

Jirka a jeho Scary... ...na soutěži RCEN v Pesvicích
Chladící otvory ne trupu a regulátor. Pohonná aku 3S1 2200 LiPol je již na svém místě :-)
Nezbytná kontrola těžiště a ... ...start.
I při plně vysunutých brzdových klapkách.. ...je Scary velmi obratný.
Podrovnání při přistání je jeden z mála okamžiků... ...kdy lze Scaryho vyfotit.

 Scary je "divočák". Jako správné F3F je velmi rychlé. Klasické "bázové" otočky zvládá skvěle a velmi ochotně se "rozjíždí". Na druhou stranu si celkem dobře vede i v termice. Nutno tedy dodat, že Jirka neměl žádná speciální termická nastavení. Vše zůstalo v "nule". Naopak použití vztlakových klapek jako brzd dovoluje Scary velmi zpomalit a přistávat si tzv. "k noze".

  Jirka má i video ze záletu na svahu. Není nic lepšího, než ho vidět.

   
 

Jan Kadlec

 

Zpět