Corsair F4-U

                                             16.8.2013


  Neobyčejný model Corsaira F4 – U

   Ten, kdo navštívil Modelpark od čtvrtka do úterý 13.srpna, mohl vidět unikátní model Corsaira F4 –U v různé podobě, od rozebrání na kousky, až po zálet modelu. Probíhalo zde dokončení stavby tohoto modelu a jeho předání Radkem Sukem novému majiteli ze Švýcarska. Prodejce modelů Radek Suk si vybral k předání právě Modelpark, kde mu Pavel Štern jako majitel poskytl potřebný servis.

  V čem byl model vyjimečný vidí každý na první pohled. Neobyčejná velikost, délka asi 2850, rozpětí přes 3500 mm, motor pětiválec MOKI  400 cm3 a váha při vzletu asi 67 kg ! Model je postaven klasickou technologií – přepážky, nosníky, potažené balsou a celé olaminované. Perfektní povrchová úprava a samozřejmě kvalitní mechanika a elektronika. Detailní popis najdete v RC revue, článkem ing. Černého, který si model přijel prohlédnout.

  Proč však to předání trvalo tak dlouho? Znáte to ze svých modelů, když už si myslíte, že půjdete zítra s novým modelem, tak se stane něco banálního a let odkládáte. No a tady to sice nebyly banální věci, ale začalo to špatnou funkcí zadního kolečka, další den zjistili, že motor běží jen na 4 válce a tak  museli přivézt letadlem jiný z Plzně, přemontovat vše včetně elektroniky a to taky vše trvá. Po kontrole těžiště bylo nutné přidat ještě 5 kg olova. A tak se muselo sehnat, udělat formu ze sádry, odlít a zabudovat do krytu motoru. Po konečné kontrole všech systémů se v úterý v 17,20 odlepil model od země a vzlétl. Majitel si chtěl tento pocit vychutnat a tak model řídil. Bylo vidět, že je to zkušený pilot a nebojí se s takovým modelem létat.

  Kdo přišel na pravidelné úterní klubové létání, tak toho tentokrát nelitoval, Takový model se denně nevidí.

  Pilot po krátkém plynulém rozjezdu a vzletu, vzal levou stoupavou zatáčku a nastoupal asi ve třech okruzích výšku, pak nečekaně pro nás potlačil výškovku, rozjel to a šel do lopasu, což nás všechny překvapilo. Po dokončení lopingu prolétl celkem nízko nad dráhou, udělal dvě kolečka, kdy vyzkoušel funkčnost podvozků a hladce přistál. Lopingem chtěl asi odzkoušet pevnost křídel. Další let už neprováděl i když byli dohodnuti, že poletí nálety pro focení. A tak co jsem stačil nafotit to si prohlédněte .

  Další  fotografie jsou v galerii
   

Karel Jeřábek