|
Stejně
zamračená obloha nás přivítala i na letišti v Pesvici. |
|
|
|
|
|
|
Po příjezdu na
letiště následoval celkem obvyklý rituál - pozdravit se s kolegy a
kamarády modeláři a začít vybalovat své „nádobíčko“. Stihli jsme ale
pouze dát nabíjet pohonné baterie , když začalo pršet. Rychle vše znovu
schovat do auta , nabíječ spolu s baterkama přikrýt a honem se schovat
do místní buňky pod střechu. Teprve tady mi začalo docházet , jak se asi
cítí sardinky v konzervě. V prostoru cca 3*2,5m bylo krom tří stolů a
dvou lavic ještě asi devět lidí. Po krátké chvíli pršet přestalo a tak
se znovu začalo vybalovat a chystat na první soutěžní lety. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A tady se opět
ukázala naše „dokonalá“ připravenost. Jeden soutěžící zjistil , že si
doma zapomněl , na létání celkem nepodstatnou , maličkost - křídla.
Druhý na tom byl o poznání lépe - špatně propájený konektor = nefunkční
křidélko. Situaci jsme však společnými silami vyřešili a mohlo se
pokračovat v přípravách. Jak je z foto vidět , paleta modelů používaných
na RCEN je opravdu velmi rozmanitá. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A
konečně je tady nástup a rozdělení do skupin. |
|
|
|
|
|
|
Mezitím jsme ještě
jednou zmokli ( ale tentokrát už opravdu malinko ) a začalo se létat. A
opět - ačkoli u země téměř bezvetří , ve výšce okolo 100 - 150m nad zemí
začalo „fuňet“. Stoupat skoro nešlo a let byl také dost náročný. Ale čím
více se protrhávala oblačnost , tím více zesiloval vítr. Létat ještě
docela šlo , ale několik metrů nad zemí začal teprve ten pravý boj. A
znovu se ukázalo , že není ůplně nejdůležitější mít super letadlo ,
protože velký talent Vojta Kubica nás znovu přesvědčil o tom , že i při
silném a nárazovém větru , kdy i piloti Futur , Optim a Mistrálů měli
velké problémy , se svojí „papírovou“ Kavkou elegantně přistál v čase
6:00 a za 25 bodů. Opět nezbývá než smeknout onen pomyskný klobouk.
Po druhém kole byla přestávka , kterou nám zpestřila místní specialita
karbanátky na grilu a ukázka startu větroně za vlečnou. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Obloha
se znovu začala mračit a vítr , který měl podle předpovědi slábnout ,
začal znovu zesilovat. Start dalšího kola soutěžních letů se tedy
odložil. Mezi tím se nám Honza Kubica pochludil svým novým modelem a
Petr Beran ukázal své pilotní umění s EasyStarem. |
|
|
|
|
|
|
Vítr místo
zklidnění začal snovu nabírat na síle a obloha se znovu začala mračit.
Došlo tedy na krátkou poradu a po dohodě byla soutěž pozastavena a nyní
se jen čeká na nalezení vhodného termínu pro její dokončení. Prostě ,
den „D“. |
|
|
|
|
|
|
|
Jan Kadlec |
|