Pesvice 11.5.2007


A je tady další sobota a další den „D“. Ale pro nás bohužel den deb.. . A přitom jsme se tolik těšili na další kolo soutěže RCEN , tentokrát pořádané na letišti v Pesvici.

  Celé to začalo již ve čtvrtek , kdy se přez naše území přehnala větrná bouře doprovázená silným a vytrvalým deštěm. Předpověď počasí nám na sobotu slibovala zklidnění ( vítr měl mít rychlost do 8m/s ) a oblačnost se měla protrhávat. Již v noci byla obloha poseta hvězdami a ještě v půl šesté ráno začalo vycházet sluníčko a rozptýlilo obavy ze špatného počasí. Ale…….

Již cestou do Pesvic začaly problémy. Konkrétně kluci Lánovi museli cestou několikrát dolévat vodu do chladiče , aby předešli „ upečení “ motoru jejich vozidla. Údajně je na vině netěsnost chladiče. Mimochodem , u Teplic začalo pršet , ale u Bíliny byla silnice jen mírně vlhká. V Mostě se začala stahovat mračna , která nevěstila nic moc pěkného

   
                             
 

Stejně zamračená obloha nás přivítala i na letišti v Pesvici.

 
   
 

Po příjezdu na letiště následoval celkem obvyklý rituál - pozdravit se s kolegy a kamarády modeláři a začít vybalovat své „nádobíčko“. Stihli jsme ale pouze dát nabíjet pohonné baterie , když začalo pršet. Rychle vše znovu schovat do auta , nabíječ spolu s baterkama přikrýt a honem se schovat do místní buňky pod střechu. Teprve tady mi začalo docházet , jak se asi cítí sardinky v konzervě. V prostoru cca 3*2,5m bylo krom tří stolů a dvou lavic ještě asi devět lidí. Po krátké chvíli pršet přestalo a tak se znovu začalo vybalovat a chystat na první soutěžní lety.

 
   
                                                                         
 

 

A tady se opět  ukázala naše „dokonalá“ připravenost.  Jeden soutěžící zjistil , že si doma zapomněl , na létání celkem nepodstatnou , maličkost - křídla.  Druhý na tom byl o poznání lépe - špatně propájený konektor = nefunkční křidélko. Situaci jsme však společnými silami vyřešili a mohlo se pokračovat v přípravách. Jak je z foto vidět , paleta modelů používaných na RCEN  je opravdu velmi rozmanitá.

 
                                                     
   
 

  A konečně je tady nástup a rozdělení do skupin.

 
   
 

Mezitím jsme ještě jednou zmokli ( ale tentokrát už opravdu malinko ) a začalo se létat. A opět - ačkoli u země téměř bezvetří , ve výšce okolo 100 - 150m nad zemí začalo „fuňet“. Stoupat skoro nešlo a let byl také dost náročný. Ale čím více se protrhávala oblačnost , tím více zesiloval vítr. Létat ještě docela šlo , ale několik metrů nad zemí začal teprve ten pravý boj. A znovu se ukázalo , že není ůplně nejdůležitější mít super letadlo , protože velký talent Vojta Kubica nás znovu přesvědčil o tom , že i při silném a nárazovém větru , kdy i piloti Futur , Optim a Mistrálů měli velké problémy , se svojí „papírovou“ Kavkou elegantně přistál v čase 6:00 a za 25 bodů. Opět nezbývá než smeknout onen pomyskný klobouk.  Po druhém kole byla přestávka , kterou nám zpestřila místní specialita karbanátky na grilu a ukázka startu větroně za vlečnou.

 
                                         
   
   
 

  Obloha se znovu začala mračit a vítr , který měl podle předpovědi slábnout , začal znovu zesilovat. Start dalšího kola soutěžních letů se tedy odložil. Mezi tím se nám Honza Kubica pochludil svým novým modelem a Petr Beran ukázal své pilotní umění s EasyStarem.

 
   
 

Vítr místo zklidnění začal snovu nabírat na síle a obloha se znovu začala mračit. Došlo tedy na krátkou poradu a po dohodě byla soutěž pozastavena a nyní se jen čeká na nalezení vhodného termínu pro její dokončení. Prostě , den „D“.

 
   
              

                                     Jan Kadlec