RCEN  5.8.2007 

Strakonice


    Velmi oblíbená a všemi očekávaná soutěž RCEN  ve Strakonicích se tentokrát uskutečnila v neděli 5.8.2007. A protože pro nás , severočechy , je to opět poměrně daleko ( cca 210 km ) ,vyrazili jsme do Strakonic plni očekávání už v sobotu po obědě. Po celkem pohodové cestě nás trochu zaskočila objížďka , ale vše jsme v pohodě zvládli a na letiště dorazili okolo 16:00.

  Následoval obvyklý rituál přivítání , vybalení všeho nutného z aut a stavba přístřešku a stanů. Po celou dobu těchto nudných , ale nezbytných prací nás neustále " vyrušovali " ostatní kolegové a kamarádi. Je snad nad slunce jasné , že nejde najednou stavět stan a sledovat jejich letecké výkony s modely všeho druhu.Po dostavbě se rychle dojít opláchnout po cestě , doplnit množství tekutiny ( mimochodem zahrádka je velmi útulná ) a jít si také ještě trochu zalétat.     

  A právě tady si svůj " kalich hořkosti " začal pít ,troufnu si říct , jeden z favoritů a loňský vítěz Strakonické RCEN Petr " Bery " Beran. Na MČr ve Znojmě se s ním rozloučila převodovka v jeho Futuře. Po opravě ji namontoval zpět. Připravil se na svůj tréninkový let a při zapnutí palubní elektroniky se ozvala rána , vyvalil kouř a s Berym se rozloučil jeho 100A regulátor. A tak začal kolotoč: kde rychle sehnat jiný , jak to vyřešit a .... Samozřejmě se sešla celá hromada kamarádů s nabídkou rady a pomoci. Vše vyřešil Míra " Ariane " Kučera. Po znaleckém posouzení situace zhodnotil stav reglu slovy: " pekelný  smrad". Jedno z řešení bylo zajet k němu domů pro jiný ( ale 100 km cesty není zrovna potěšující ) a tak demontoval regl z jednoho ze svých " kW brousků " a za technické pomoci ostatních ho spolu s Berym naimplantovali do Futury. Následná kontrola funkce však odhalila další problém - již zmiňovanou novou převodovku. Ale protože jsou to kluci šikovní , po chvíli už Bery hnal svoji Futuru k modrým výškám a spokojeně provedl zkušební let. Dovoluji si Beryho jménem všem zůčastněným " léčitelům " poděkovat.

problematická převodovka

večerní zálet Futury

Bery se spokojeně vrací

   Následovala už jen večeře , chvilka v místní hospůdce ( a že bylo co zapít ) a hurá sledovat již tradiční noční poletování. Létalo asi 15 různých modelů a to až téměř do půlnoci.

Nasvícená letadla

vypadají v noci krásně

hlavně když letí rychle

 Ráno obvyklé rituály : koupelna , snídaně , zkušební let , nástup a konečně začátek soutěže. Počasí bylo přímo ukázkové. Blankytně modrá obloha , absolutní bezvětří , které se v průběhu dne změnilo na vánek cca do 5m/s.  Na startovní listině se objevilo 24 jmen soutěžících a tak se létala 4 kola , 6 skupin po čtyřech. První runda startovala cca v 9:30 a přistání za úplného bezvětří byl trošku problém. Ale jinak se létalo velmi pěkně , soutěž měla rychlý spád a všichni si myslím mohli být spokojeni.

Společná snídaně -

- základ úspěchu

a už se létá ...

 Až ve třetím kole se o zdramatizování , jinak velmi vyrovnané špičky startovního pole ? postaral kdo jiný , než Bery. Při stoupání se asi díky vzrůstající teplotě začala zapínat tepelná pojistka regulátoru ( mimochodem už jeho hodnota byla na hraně , ale lepší to zkusit s tím , co je , než odjet domů ) a Petr měl velké problémy nastoupat potřebnou výšku. Záhadným způsobem se mu na reglu vypnula brzda a tak model , bržděn  chvílemi se protáčející vrtulí  , neměl šanci. Prostě si Bery vypil svůj kalich až do dna.

  Do posledního kola zvolil Bery jiný brus - EasyStara. Honza " Vrtulník " Kubica , ze solidarity mezi námi , jak nás jeden kolega nazval " Sudeťáky " a vzhledem k vývoji pořadí šel na start posledního letu svým novým modelem elektro F3B , americký soutěžní speciál , klasické konstrukce , létaný někdy okolo ruku 1978 . A protože Honza Kubica je vyhlášeným stavitelem a spolu se synem Vojtou , který svého tátu , ale i spoustu ostatních ostřílených borců pravidelně válcuje , létají modely z Honzovi dílny. Jeho Kavka , Super Kavka a Straka jsou na soutěžích RCEN  velmi dobře známé. ( bližší info k jeho novému brusu mi Honza slíbil poslat - dodám do sekce MODELY ). Honzovo let byl myslím si velmi pěkný a přistání , vzhledem k tomu , že šlo o třetí let s tímto strojem , ukázkové.Své o tom říká i bodové hodnocení 375 bodů.  Petr doplatil při přistání s Easym na přízemní termiku - letová čas 5:54 ale model bohužel doslova proklouzal 15 metrů po čáře a vyjel snad jen o 1 metr ven. I to je ukázka , že dobrý pilot je schopen zalétat se vším.

Beryho brus na poslední let

Honza " Vrtulník " Kubica a jeho nové F3B

Pomocníka mu dělal syn Vojta

Velmi silná skupina pilot a jeho pomocník

 Jako víno - čím starší , tím lepší

 a byli jsme pod dozorem p.Kukačky

  Rychlé sbalení zbytků věcí , diskuze nad úspěchy a neůspěchy , ukázka modelu 3s motoru a jsem v nevidím. Pořadatelé zatím spočítali výsledky a začalo jejich vyhlášení.

3. místo p.Mareš 2.místo p.Kašpárek 1.místo p.Adam

GRATULUJEME    VÍTĚZŮM   ! ! !

 My jsme tentokrát dopadli jak sedláci u Chlumce.Ačkoli , MK-Severka Chlumec ?

 Čest naší výpravy zachránil , jako vždy skvěle létající , Vojta Kubica. Vojto Děkujeme.

 Nezbývá než poděkovat všem organizátorům , soutěžícím a doufat , že se zase brzy potkáme na další akci.

 

Více fotografií v galerii