RCEN 5.8.2007
Strakonice
Velmi oblíbená a všemi očekávaná
soutěž RCEN ve Strakonicích se tentokrát uskutečnila v neděli
5.8.2007. A protože pro nás , severočechy , je to opět poměrně daleko (
cca 210 km ) ,vyrazili jsme do Strakonic plni očekávání už v sobotu po
obědě. Po celkem pohodové cestě nás trochu zaskočila objížďka , ale vše
jsme v pohodě zvládli a na letiště dorazili okolo 16:00.
Následoval obvyklý rituál přivítání , vybalení všeho nutného z aut a stavba přístřešku a stanů. Po celou dobu těchto nudných , ale nezbytných prací nás neustále " vyrušovali " ostatní kolegové a kamarádi. Je snad nad slunce jasné , že nejde najednou stavět stan a sledovat jejich letecké výkony s modely všeho druhu.Po dostavbě se rychle dojít opláchnout po cestě , doplnit množství tekutiny ( mimochodem zahrádka je velmi útulná ) a jít si také ještě trochu zalétat. |
||
A právě tady si svůj " kalich hořkosti " začal pít ,troufnu si říct , jeden z favoritů a loňský vítěz Strakonické RCEN Petr " Bery " Beran. Na MČr ve Znojmě se s ním rozloučila převodovka v jeho Futuře. Po opravě ji namontoval zpět. Připravil se na svůj tréninkový let a při zapnutí palubní elektroniky se ozvala rána , vyvalil kouř a s Berym se rozloučil jeho 100A regulátor. A tak začal kolotoč: kde rychle sehnat jiný , jak to vyřešit a .... Samozřejmě se sešla celá hromada kamarádů s nabídkou rady a pomoci. Vše vyřešil Míra " Ariane " Kučera. Po znaleckém posouzení situace zhodnotil stav reglu slovy: " pekelný smrad". Jedno z řešení bylo zajet k němu domů pro jiný ( ale 100 km cesty není zrovna potěšující ) a tak demontoval regl z jednoho ze svých " kW brousků " a za technické pomoci ostatních ho spolu s Berym naimplantovali do Futury. Následná kontrola funkce však odhalila další problém - již zmiňovanou novou převodovku. Ale protože jsou to kluci šikovní , po chvíli už Bery hnal svoji Futuru k modrým výškám a spokojeně provedl zkušební let. Dovoluji si Beryho jménem všem zůčastněným " léčitelům " poděkovat. | ||
problematická převodovka |
večerní zálet Futury |
Bery se spokojeně vrací |
Následovala už jen večeře , chvilka v místní hospůdce ( a že bylo co zapít ) a hurá sledovat již tradiční noční poletování. Létalo asi 15 různých modelů a to až téměř do půlnoci. | ||
Nasvícená letadla |
vypadají v noci krásně |
hlavně když letí rychle |
Ráno obvyklé rituály : koupelna , snídaně , zkušební let , nástup a konečně začátek soutěže. Počasí bylo přímo ukázkové. Blankytně modrá obloha , absolutní bezvětří , které se v průběhu dne změnilo na vánek cca do 5m/s. Na startovní listině se objevilo 24 jmen soutěžících a tak se létala 4 kola , 6 skupin po čtyřech. První runda startovala cca v 9:30 a přistání za úplného bezvětří byl trošku problém. Ale jinak se létalo velmi pěkně , soutěž měla rychlý spád a všichni si myslím mohli být spokojeni. | ||
Společná snídaně - |
- základ úspěchu |
a už se létá ... |
Až ve třetím kole se o zdramatizování , jinak velmi vyrovnané
špičky startovního pole ? postaral kdo jiný , než Bery. Při stoupání se
asi díky vzrůstající teplotě začala zapínat tepelná pojistka regulátoru
( mimochodem už jeho hodnota byla na hraně , ale lepší to zkusit s tím ,
co je , než odjet domů ) a Petr měl velké problémy nastoupat potřebnou
výšku. Záhadným způsobem se mu na reglu vypnula brzda a tak model ,
bržděn chvílemi se protáčející vrtulí , neměl šanci. Prostě
si Bery vypil svůj kalich až do dna.
Do posledního kola zvolil Bery jiný brus - EasyStara. Honza " Vrtulník " Kubica , ze solidarity mezi námi , jak nás jeden kolega nazval " Sudeťáky " a vzhledem k vývoji pořadí šel na start posledního letu svým novým modelem elektro F3B , americký soutěžní speciál , klasické konstrukce , létaný někdy okolo ruku 1978 . A protože Honza Kubica je vyhlášeným stavitelem a spolu se synem Vojtou , který svého tátu , ale i spoustu ostatních ostřílených borců pravidelně válcuje , létají modely z Honzovi dílny. Jeho Kavka , Super Kavka a Straka jsou na soutěžích RCEN velmi dobře známé. ( bližší info k jeho novému brusu mi Honza slíbil poslat - dodám do sekce MODELY ). Honzovo let byl myslím si velmi pěkný a přistání , vzhledem k tomu , že šlo o třetí let s tímto strojem , ukázkové.Své o tom říká i bodové hodnocení 375 bodů. Petr doplatil při přistání s Easym na přízemní termiku - letová čas 5:54 ale model bohužel doslova proklouzal 15 metrů po čáře a vyjel snad jen o 1 metr ven. I to je ukázka , že dobrý pilot je schopen zalétat se vším. |
||
Beryho brus na poslední let |
Honza " Vrtulník " Kubica a jeho nové F3B |
Pomocníka mu dělal syn Vojta |
Velmi silná skupina pilot a jeho pomocník |
Jako víno - čím starší , tím lepší |
a byli jsme pod dozorem p.Kukačky |
Rychlé sbalení zbytků věcí , diskuze nad úspěchy a neůspěchy , ukázka modelu 3s motoru a jsem v nevidím. Pořadatelé zatím spočítali výsledky a začalo jejich vyhlášení. |
||
3. místo p.Mareš | 2.místo p.Kašpárek | 1.místo p.Adam |
|
||
GRATULUJEME VÍTĚZŮM ! ! ! |
||
My jsme tentokrát dopadli jak
sedláci u Chlumce.Ačkoli , MK-Severka Chlumec ? Čest naší výpravy zachránil , jako vždy skvěle létající , Vojta Kubica. Vojto Děkujeme. |
||
Nezbývá než poděkovat všem organizátorům , soutěžícím a doufat , že se zase brzy potkáme na další akci. |
||