Koprník 2008

6.11.2008       


 Když jsem v sobotu 4.řína vyjížděl z domova, bylo to ošklivé. Pohled na zahalené Ústí do mlhy nesliboval nic hezkého, ale viditelnost podle Labe byla dobrá. Čím výše jsem se dostával tím více se objevovalo slunce. Na letišti v Koprníku / mezi Mladou Boleslaví a Mnichovým Hradištěm / už bylo nádherně. Po 9 hodině, kdy já jsem dorazil, už řada aktérů tohoto setkání raketýrů, vybalovala své stroje k předvádění. Měl jsem vše připravené a tak jsem si nafotil téměř všechny modely, které měly startovat. V diskusních kroužcích se řešily motory a hromada " jiných " problémů, zajímající několik stran při dobývání větších výšek. Po nástupu všech aktérů a focení přišly na řadu starty. Většina se povedla. Karlovi Urbanovi vybouchl motor a jeho A1 už na rampě havarovala, což můžete vidět na fotkách. Novým modelem a pěkným , byl Thunderbird - bohužel havaroval, po startu uhnul , protože nezapálil všechny motory. Podobně jsem to měl i já. Na modelu Mercury Redstone mi chytil jen jeden motor a tak jsem si dal další start.

Karel Urban připravuje model A1

Karlova A1

Nástup účastníků

Po výbuchu motoru

Před 15. startem

Thunderbird na střeše

Thunderbird s výrobcem

Výbuch Urbanova modelu A1

Vypálený trup rakety

Setkání raketýrů po půl roce bylo možné hodnotit velice pozitivně, pomohlo tomu krásné počasí a dobrá organizace akce v čele s Petrem Vysloužilem, Urbanovým klanem a členy pražského klubu.

   
   

Karel Jeřábek