Ray B 2835/16


  Po dlouhé době a spokojeném používání se se mnou rozloučila moje ( cca o 70 % přetěžovaná ) "čtyřstovka". Začalo hledání vhodné náhrady , tentokrát sem ale chtěl střídavý motor. Hledání bylo dlouhé a po nekonečném porovnávání jednotlivých motorů sem se rozhodl vyzkoušet motor Ray. Reakce na tuto řadu motorů jsou zatím poměrně nejednoznačné ( někdo tvrdí " už nikdy" a jiní říkají " za ty peníze nemá chybu" ).

  A tak sem si i já objednal jeden z motorů Ray , konkrétně inrunner 2835/16.A to rovnou v setu s regulátorem Ray 25. Jelikož je výrobcem regulátoru firma JETI , je cena kompletu ( cca 1600,-Kč) více než zajímavá. Ve své podstatě je to cena regulátoru a motor je jako bonus zdarma.

  Motor je primárně určen jako přímá náhrada ss motorů řady 400 se slibovaným výrazným nárůstem výkonu. Jako pohonná baterie je výrobcem motoru ( i regulátoru ) doporučená 6-10 čl. NiXX nebo 2-3 čl LiXX.

 První dojem po vybalení z krabičky je velmi příjemný. Černý plášť motoru a fialově eloxovaná čela motoru. Regulátor je zasmrštěn v červené folii. Volba režimu je řešena pomocí propojky. Tradičně jsou k dispozici čtyři režimy a to NiXX brzda ON ( OF ) a LiXX brzda ON ( OF ). Motor i regulátor je již dodáván s napájenými konektory pro vzájemné propojení.  

Zpracování motoru jako takového se mi jeví jako dobré , nikde nedrhne a jde příjemně lehce.Pro tuto chvíli je pro mne jedinou slabinou axiální vůle hřídele a to cca 1,5 - 2 mm. Jak se to projeví při chodu motoru ukáže čas.

 Bližší technické informace  jsou ZDE

 Motor sem otestoval tzv. na stole ( letové testy si nechám na trochu lepší počasí ). Použil sem obě plánované baterie a to 7čl. 1100 NiMh a 3S1 1100 Konion. Vrtule je APC 6*4 elektro. Výrobce doporučuje při použití 3S LiXX vrtuli menší - 5,5*4,5. Motor s touto vrtulí otestuji později.

 Motor je po rozběhu příjemně tichý , bez jakýchkoli vybrací a to ani v max. otáčkách. Spolu s dodávaným regulátorem má poněkud pomalejší rozběh ( bude třeba s tím počítat za letu ) ale možná i díky tomu je proudová špička zanedbatelná.

 Výrobcem udávaná technická data , konkrétně výkon motoru , je podle mého zjištění asi trošku nadhodnocený. Ale možná sem jenom použil nesprávný postup měření. Pravdou ale také je , že sem motor zatížil cca na 50% katalogových hodnot. Ale obrázek už si každý může udělat sám - viz. přiložené grafy. 

  7*1100 NiMh

3S1 1100 Konion

a data ke stažení zde

a zde

   
Motor sem osadil do Easy Stara.
   

Dílna