Ray B 2835/16
Po dlouhé době a spokojeném používání se se mnou
rozloučila moje ( cca o 70 % přetěžovaná ) "čtyřstovka". Začalo hledání
vhodné náhrady , tentokrát sem ale chtěl střídavý motor. Hledání bylo
dlouhé a po nekonečném porovnávání jednotlivých motorů sem se rozhodl vyzkoušet motor Ray.
Reakce na tuto řadu motorů jsou zatím poměrně nejednoznačné ( někdo
tvrdí " už nikdy" a jiní říkají " za ty peníze nemá chybu" ). A tak sem si i já objednal jeden z motorů Ray , konkrétně inrunner 2835/16.A to rovnou v setu s regulátorem Ray 25. Jelikož je výrobcem regulátoru firma JETI , je cena kompletu ( cca 1600,-Kč) více než zajímavá. Ve své podstatě je to cena regulátoru a motor je jako bonus zdarma. Motor je primárně určen jako přímá náhrada ss motorů řady 400 se slibovaným výrazným nárůstem výkonu. Jako pohonná baterie je výrobcem motoru ( i regulátoru ) doporučená 6-10 čl. NiXX nebo 2-3 čl LiXX. První dojem po vybalení z krabičky je velmi příjemný. Černý plášť motoru a fialově eloxovaná čela motoru. Regulátor je zasmrštěn v červené folii. Volba režimu je řešena pomocí propojky. Tradičně jsou k dispozici čtyři režimy a to NiXX brzda ON ( OF ) a LiXX brzda ON ( OF ). Motor i regulátor je již dodáván s napájenými konektory pro vzájemné propojení. |
|
|
|
Zpracování motoru jako takového se mi jeví jako dobré , nikde nedrhne a jde příjemně lehce.Pro tuto chvíli je pro mne jedinou slabinou axiální vůle hřídele a to cca 1,5 - 2 mm. Jak se to projeví při chodu motoru ukáže čas. Bližší technické informace jsou ZDE Motor sem otestoval tzv. na stole ( letové testy si nechám na trochu lepší počasí ). Použil sem obě plánované baterie a to 7čl. 1100 NiMh a 3S1 1100 Konion. Vrtule je APC 6*4 elektro. Výrobce doporučuje při použití 3S LiXX vrtuli menší - 5,5*4,5. Motor s touto vrtulí otestuji později. Motor je po rozběhu příjemně tichý , bez jakýchkoli vybrací a to ani v max. otáčkách. Spolu s dodávaným regulátorem má poněkud pomalejší rozběh ( bude třeba s tím počítat za letu ) ale možná i díky tomu je proudová špička zanedbatelná. Výrobcem udávaná technická data , konkrétně výkon motoru , je podle mého zjištění asi trošku nadhodnocený. Ale možná sem jenom použil nesprávný postup měření. Pravdou ale také je , že sem motor zatížil cca na 50% katalogových hodnot. Ale obrázek už si každý může udělat sám - viz. přiložené grafy. |
|
|
|
7*1100 NiMh |
3S1 1100 Konion |
|
|
|
|
Motor sem osadil do Easy Stara. | |