Ústecká elektra 23.9.2007


  Již při přípravách Ústecké elektry nám největší starost dělala předpověď počasí. Meteorologové sice slibovali slunečno , ale současně také ranní mlhy. A jak to dopadlo ?

  Já sem , celkem nezvykle , nepodcenil přípravu a tak sem byl ráno připraven o hodinu dříve. A když už to vyšlo , tak sem si přibalil košík a po příjezdu na letiště vyrazil na chvilku do lesa. Cestou byla mlha , že by se dala krájet a tak se ani nic jiného dělat nedalo.Během půl hodiny se začali sjíždět ostatní a tak sem se , samozřejmě již s plným košíkem hub , vrátil na letiště a začali jsme připravovat čáry a vše ostatní potřebné.Sluníčko zatlačilo mlhu dolů do údolí a mokrá tráva na letištní ploše začala rychle osychat.

 Ale to už se začali sjíždět i ostatní soutěžící a všichni se vrhli do příprav na urputný boj o další body do žebříčku RCEN. Po několika tréninkových letech se ale začala mlha zvedat z údolí a nás tak zahalil její slabý opar. O tom , že mlha nebyla jen na Ústecku nás přesvědčila výprava z Prahy se slovy " Jednu chvíli už jsme to chtěli otočit domů".  Soutěž zahájil Bery krátkou rozpravou a mohlo se začít. Místo plánovaného začátku v devět hodin se začalo s půl hodinovým posunem. 

Příjezd soutěžících

Ranní mlžný opar posunul začátek

 A takhle přistál v prvním letu

Celkem se sešlo 16 soutěžících a tak se létala 4 kola po 4 rundách. A protože se počasí umoudřilo a mlha se již úplně rozplynula , bylo téměř ideální počasí. Teplota se poměrně rychle vyšplhala na příjemných 19 stupňů a vítr foukal do dvou metrů. Modrá obloha. Prostě idylka. A s přibývajícím časem bylo i termiky stále více. A jak je letos smutným zvykem , technická závada opět postihla jednoho z nás. Po startu do druhého soutěžního letu se Tomášovi v cca 150 metrech zakouřilo z letadla a stala se z něj dýmovnice. Shořel mu regulátor. A jen díky tomu , že regulátor byl Opto nedošlo k ještě větším škodám. Tomáš samozřejmě bleskově přistál a zachránil , co ještě šlo. Jak dopadl jeho regulátor je zřejmé z fotografií.

  A protože vše šlo velmi rychle a pohodově , byla přestávka vyhlášena až po třetím ukončeném kole. O občerstvení jsme se tentokrát museli postarat sami a tak Bery zapojil svého syna a z grilu se na nás smály výborné klobásy. Patří mu velké poděkování - ve 23 stupních stát u rozpáleného grilu.....  Díky !!!!

Opékaly se nejenom klobásy

Krásná termika

A soutěžní stroje

 Přestávku jsme si krátili  poletováním s EasyStarem. Konečně se i ViktorN. proletěl s pořádným letadlem :-)  Bery nám , jak je jeho zvykem , předvedl průlet brankou. Nejvíce sem mu držel palce  já. On byl ( je )  totiž  EasyStar můj. Ale opět se mu to povedlo na jedničku a sklidil potlesk.

  Po přestávce se dolétalo poslední , čtvrté , kolo soutěže. Termika už byla skoro všude a tak bylo větším problémem proletět její přízemní poryvy , než nalétat šest minut. Doplatil na to i zkušený pilot Michal Michna a bohužel přeletěl přistávací sektor . Přišel tak o šedesát bodů , které samozřejmě v celkovém součtu chyběli. Ale nebyl v tom sám.

Průlet brány ála Bery

Voňavé klobásy

A stolek s dárky pro zůčastněné

Následovalo společné foto , spočítání výsledků a vyhlášení vítězů. První místo obsadil František Kašpárek , druhé místo se ztrátou 1,5 bodu Petr Beran a třetí skončil , se ztrátou 6,5 bodu Viktor Novotný  ( Viktor létal se svojí Arianou , tudíž bez brzd ). O celkové vyrovnanosti svědčí i fakt , že i desátý v pořadí měl v přepočtu 948 bodů.

 A co říci na závěr ? Myslím si , že se soutěž velmi povedla. Šestnáct soutěžících , krásné počasí a opravdu přátelská a pohodová atmosféra. Musím poděkovat všem soutěžícím za účast , pořadatelům za dobrou organizaci a v neposlední řadě firmě Coca-Cola , která nám věnovala ceny do soutěže.

1.místo  Franta Kašpárek

2.místo  Petr Beran

3.místo   Viktor Novotný

 

Společné foto účastníků

 

Doufám , že se příště znovu sejdeme minimálně ve stejném počtu. Letu zdar.

 

Více foto ZDE

Jan Kadlec